Berani Mati.

Terdetik semula kata keramat konco aku. - "Jangan terlalu memberi dan jangan terlalu menerima". Tetapi, tidak semudah itu. Tiba saat kau memerlukan seseorang, reaksi tadi sukar untuk kau tegah. Tak mampu dek kita untuk menghalang tindak balas itu.

Kuatkah kamu? Tidak. Cekalkah kamu? Tidak. Tabahkah kamu? Tidak. Jadi, kenapa dengan sewenangnya kamu melontar diri kamu ke dalam jurang itu? Kerna aku mahu cuba merasa risiko itu. Kerna aku mahu merasa apa erti bahagia itu. Cukup sekadar segenggam bahagia.

If you’re afraid to do any mistake, then you’re not able to do anything.

7 comments:

anak kacukan darat dan laut said...

gmbar tu kalau terbalikkan jdik crown kn...???
kau tringin jadik mnantu sultan ka???
hehe...

penagih kasih said...

setuju dgn entry you ni
memang kena berani memberi dan menerima bila nak mengecap bahagia
kalau semua pun takut,better jgn bercinta
pergi mati je ah.LOL
:P

Syaza Shaker said...

Anak Kacukan Darat & Laut : Kalau ada jodoh dengan sultan, aku tak menolak :)

Penagih Kasih : Pergi mati eh? Amboi awak lekas. Haha thanks anyway babe ;)

Fatimah Ali said...

tapi kalau selalu buat mistake pon penat jugak syg.

Syaza Shaker said...

Fatimah Ali : We learn from mistakes but if you keep repeating then it's not mistakes anymore, sayang :)

eym said...

Tak salah kan mencuba. Jangan samakan yang baru datang dengan yang lepas. Tuhan itu adil, takda lagi jalan cerita yang selamanya celaka.

Syaza Shaker said...

Eym : Ya Eym, I do believe that. And I do believe what HE gave me has its own reason.