Handai Imaginasi.

Rata-rata, teman aku kebanyakan dari alam maya. Dari alam maya berpindah ke realiti. Obviously, masa aku banyak dihabiskan di hadapan phone, laptop atau pc. Aku selesa begini kerna; lack of self-confidence. 

I'm a boring person in reality. Aku janggal dalam meng-ekspres-kan sesuatu dengan percakapan atau perbuatan. Aku lebih selesa dengan menceritakan dalam penulisan. Atas jasa blog ini, ramai teman sudah aku kenali. And I'm glad.

But-but, still because of envious. Ramai yang pergi. Ramai yang sudah tidak peduli. Kadang, orang persoalkan kenapa terlalu fikir benda yang remeh ini? Ini bukan remeh. Ini soal teman. Memang iya kita tak bisa percaya mereka sepenuhnya, tapi aku percaya. Baik niat kita, dibalas juga dengan baik. 

Aku kecewa bagi mereka yang sudah tidak peduli. Tapi tak mengapa, bukan bisa dipaksa. Cuma kepada teman-yang-pernah-menjadi-teman aku, terima kasih atas layanan baik kalian. Moganya kalian baik-baik sahaja. 

12 comments:

jhnrdzi said...

yep, sama kesnya dengan aku. bukan apa, aku tak tahu nak cakap apa dengan diaorang. and most of my friends pun daripada internet.

Pan. said...

sama macam aku. high five :)

Uwun Nana said...

but i still here for you :)

Syaza Shaker said...

Jhnrdzi : Kan? Aku lebih selesa begini. Terima kasih kepada internet! Hihihi.

Syf Serabai : Hi 5! Hihi.

Chinta Cempaka : I know, Na :')

penjajah minda said...

TTM.teman tapi mangsa?

Uwun Nana said...

are u ok dear? if there anything you would like to share, juz give me a call ok. :)

Syaza Shaker said...

Penjajah Minda : Lebih kurang begitu, mungkin.

Chinta Cempaka : I'm okay, Na. Super okay. It just a bit of disappointment here. How we treat others good, but people always take it for granted. That's all :)

Uwun Nana said...

mmg mcm tu kn? na pun selau kena cm tu.huu~ sakit hati ! eeii..haha..pape pun, be strong dear :)

Syaza Shaker said...

Chinta Cempaka : Mostly of em, mesti pernah merasa. Memang sakit kan, Na? But then, we realized they the one who wasted it. Kita tak rugi apa pun ;) Ya you too, Na. Always be strong!

Fatimah Ali said...

im still here :)

Syaza Shaker said...

Fatimah Ali : Always and thanks, baby :')

Anonymous said...

Aku masih peduli!-sahabatkeretakancilwaktupersekolahanmu-